Denna rubrik har inte ett skit med inlägget att göra

Idag jobbade jag med en demo på Coop. Vad lärde jag mig idag då? Jo, jag har lärt mig analysera människor. När jag jobbade på mitt förra ställe kunde jag se på våra gäster vad de skulle beställa.

Det blev en tävling med mig själv, att försöka lista ut vad gästerna skulle beställa och ha rätt. Jag lyckades pricka in många beställningar och lärde mig efter ett tag att följande åldersgrupper valde följande glassmaker:

- 1-10 år: Våffla med vanilj
- 10-18 Våffla med jordgubb/blåbär
- 18-30 Bägare med choklad/mangosorbet
- 30-50 Våffla med Blåbär/vanilj
- 50-60 Våffla med Knäck
- 60+ Våffla med en kula punsch/russin

90 % av gästerna passade in i följande tabell. Efter idag skulle jag kunna göra en annan tabell:

- Svenska kunder: Låtsas var nyfikna för att komma fram och smaka och vänder sedan på klacken nonchalant och tackar aldrig för dig
- Invandrar-kunder: Visar att de inte bryr sig om produkterna, de är bara där för att smaka och skäms inte för att ta 4 bitar bröd istället för en

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0